det handlar om att livet är mitt

Det handlar om att ta sig själv på allvar.
Det handlar om att ta livet på allvar.

På att inse att de val jag gör idag faktiskt har betydelse om tre år och att det inte behöver innebära något jobbigt, utan mer inse att det jag gör är viktigt. För mig själv.
Det handlar om att jag vill läsa humaniora även om jag sedan när jag har jobb inte har världens bästa lön. För det behöver inte betyda att jag inte är lycklig (har pengar någonsin haft något med lycka att göra egentligen?) utan det betyder att jag gör det jag vill göra, och det jag alltid velat syssla med.
Det handlar om att inse att hur jag väljer att behandlar min kropp kommer få konsekvenser i framtiden. Kanske ska jag tänka ett steg längre och inte försöka lyssna på någon annan än min egna kropp och vad den försöker säga mig.
Det handlar om att inte försöka lura mig själv utan om att förstå mig själv.

Vad vill jag?
Hur vill jag?
Det här vill jag och jag vill det så här.



Okej, i alla lägen går det inte att lyssna på vad kroppen vill. Just idag skulle min kropp vilja ligga i sängen hela dagen framför tv:n, men jag måste läsa 200 sidor om vad kultur är. Så istället för att lyssna på min kropp väljer jag idag att lyssna till min framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0