minnenas arkiv ligger i texterna

Jag hade nästan glömt bort.
Hur kan man glömma?
Sommaren med alla konserter. Jag hade glömt bort Kapten Röd och all sång.
Att inse att allt finns kvar bara man sätter på en låt. Det är i sångerna minnena ligger kvar och aldrig försvinner.
 
Och hur kan man glömma att man varit ett så stort fan?
Att jag satt i timmar på internet och letade bilder, information, låtar jag aldrig hade hört.
Hur jag satt vid mammas dator och skrev ut bilder för att sen klistra in i mitt block.
Hur jag efter hans konsert inte kunde lyssna på hans musik i ett halvår utan att börja gråta.
 
Hur kan man glömma så fort och sen hitta tillbaka?
Tur jag hittade tillbaka.
Tur jag fann mina minnen i sångerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0